måndag 14 augusti 2017

Tillbaka till jobb - tankar kring väderlek och klädval





(bildkälla: pinterest.com)




Så var semestern slut. Åtta (!) veckors ledighet över. Och det var inte bara tillbaka till jobb imorse, det var tillbaka till ett nytt jobb. För två dagars introduktion hos ny arbetsgivare. Och på onsdag är det introduktion igen, hos ny uppdragsgivare. Japp, jag har inte bara en pendlarvardag, jag har en konsultvardag. Jisses... Jag vet en som kommer vara fullständigt däckad på fredag kväll... 



Men. 



Vilket fantastiskt sommarväder vi fick idag! Och jag vet att många förbannar när det första jobbdagen äntligen blir sol och sommarväder, men jag tycker faktiskt det är helt ok. Det är så mycket lättare att gå till jobb om det är soligt och varmt. För det är betydligt behagligare att stå på tågperrongen i morgonsol än i dåligt väder! Och man kan gå ut och lufta sig på lunchen. Eller till och med sätta sig på en uteservering. Eller en parkbänk. Och när man kommer hem kan man gå ut i trädgården och låtsas att det är en helt vanlig sommarkväll för några timmar. 



Så nej. Det stör mig inte det minsta att det kändes som att sommaren kom imorse när jag skulle till jobb. Dock stör det mig lite att jag stod bredvid en kvinna på perrongen imorse och hon hade yllebyxor och dunjacka!!! Eh... riktigt så kallt var det inte. Jag tror till och med vi var över 20 grader bara nån timme senare. 



Men men, hon kanske precis hade kommit hem från semester nånstans där det varit 40 grader? Vad vet jag. 



😆




Inga kommentarer: