söndag 27 augusti 2017

Återhämtning, batteriladdning och filmfrossa






Minns jag att jag skrev om fredagskänsla i fredags? Det var väl ingen som trodde att jag skrev inlägget på fredagsmorgonen innan jobb? Nej, det hinns det definitivt inte med i arla morgonstund när klockan ringer kvart över fem och jag drygt en timme senare ger mig iväg till perrongen för jobbpendling. Nej, jag hade tidsinställt inlägget och skrivit det redan på torsdagskvällen. Så pass längtade jag efter fredagskänsla...



Nu blev det inte riktigt den fredagskänslan i verkligheten, för när jag väl kom hem från jobb fick jag världens spänningsvärk i både huvud och axlar. Jisses vad det tar på krafterna att vara tillbaka på jobb efter lång semester och jisses vad det tar på krafterna att vara ny på jobbet... Blä! 



Men! Nu är vi mitt uppe i helgen och nu fokuserar vi på det. Fredagskvällen stryker vi ett streck över och det underlättade lite när lördagen började så här. Med frukost i trädgården! 








Hade jag inte lusläst tidningen där jag satt, hade jag nog tillbringat hela lördagen där i soffan. 








Men jag läste en lockande bioannons och vi blev snabba att göra oss iordning och kastade oss in i bilen. 








Kolla förresten in min nya fina nyckelring som jag shoppade förra helgen när vi var iväg på äventyr -- inlägg kommer, jag har bara inte hunnit med! Visst är den söt? Och varje morgon när jag tar nycklarna påminns jag om en mysig familjeutflykt. Win win. 



Men tillbaka till bioannonsen. Vad var det som fick oss att överge trädgårdsmys för biobesök mitt på dagen?








Jo, en film som jag velat se länge gick plötsligt på den där biosalongen vi upptäckte för nån vecka sen. Minns ni? Klicka HÄR (<--) för det inlägget.










Miljön är sååå mysig. Både ute









och inne. 








I foajén utanför salongen.










Och inne i salongen. 








Fullt med läckra detaljer.








Och en bar!








Det finns inga ord att beskriva hur läckert det är att uppleva bio så här.








Eller så här, där vi hamnade när vi kom hem igen. Tillbaka till trädgårdssoffan och med film på datorn.









Och där fastnade vi, fram tills det blivit mörkt och maken fick väcka mig för att jag somnat framför Morden i Midsomer... 




Det blev en lördag med filmtema. Och välbehövlig återhämtning efter en intensiv jobbvecka. Och batteriladdning inför en förmodligen ännu mer intensiv vecka...



Vilken film vi såg på biografen? Håll utkik här så kommer det i ett separat inlägg. 





Inga kommentarer: