tisdag 1 augusti 2017

Sommarvemod, födelsedaglängtan och extralång semester






(bildkälla: pinterest.com)




Augusti! 
Fortfarande sommarmånad, men som jag läst nånstans "augusti är som sommarens söndag". Lite vemodigt. Man är mitt uppe i sommaren, men kalendern påminner en om att sommaren har ett slut och det närmar sig. 



Inte hjälper det att familjens minsta fyller år i slutet av september och tjatar dagligen om det inte är dags snart... hon räknar dagar, timmar och minuter.



Men. 
Nu struntar vi i det! 



Jag är fortfarande ledig och sååå tacksam, nöjd och stolt att jag lyckades tajma ett jobbyte precis i semestertid, så den här sommaren har jag extra lång semester. Underbart! 



Let the summer continue!




1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Extra lång semester. Guld! Ha en skön högsommar!