onsdag 3 augusti 2016

När man har en hasselbuske i trädgården



Vi har ingen gran som kan bjuda på kottar i trädgården, men väl en gigantisk hasselbuske som kan bjuda på hasselnötter.


Gissar det är därför vi haft ett återkommande besök i trädgården i sommar. 






























Av den sötaste lilla ekorre som skådats. Och som inte verkar det minsta folkskygg. Jag rusade efter mobilen för att fotograferade den och jag trodde inte jag skulle hinna, men ni ser ju på bilderna att hen inte var det minsta folkskygg. Eller så såg hen inte mig... 



Men vilken underhållning hen bjöd på. Den for som en tätting runt i trägården och såg ut som den letade efter nötter. I krukor, rabatter, på gräsmattan. För jag kan väl inte hoppas på att den letade efter mördarsniglar...





Inga kommentarer: