måndag 14 mars 2016

Megakalas och mellokalas


Om man har sex personer i närmaste släkten som fyller år under månaderna januari till mars kan man antingen springa på kalas var och varannan helg eller så gör man som vi gjorde i helgen. Vi slog ihop alla födelsedagarna och firade alla på en gång. Som en extra julafton, nästan. 

Jag fick själv inget paket då det dröjer några månader till tills jag fyller år, men jag fick god mat! 




Och jag fick nöjet att paketera en drös fina paket...




...tillsammans med Loppan som så klart ville vara med och skriva fina kort.






Och så fyllde vi bilen. Med paket och blommor. Och mat. Precis som på julafton.





God mat, var det ja. Och massa mat! Om man hjälps åt och knyter till ett kalas tenderar det lätt bli ganska mycket. Och mycket gott, som sagt. 

Förresten, missade ta bild på efterrätterna. Japp. Det blev visst mer än en sån. Himmel så gott. 




Och när paketen öppnats och maten och godsakerna ätits upp bänkade vi oss framför TVn. Inte för att kolla Kalle Anka, som på julafton, utan för att kolla finalen i Melodifestivalen. Och svägerskan hade förberett röstningslappar så vi kunde tävla om vem som prickade flest rätt placeringar. 




Nej, inte var det jag som vann inte. Jag prickade förvisso in vinnaren, men fick inte mer än fyra rätt. 
Vem som vann? Hon som arrangerade tävlingen!  



Inga kommentarer: