tisdag 6 oktober 2015

Redo för bakning

 
Som jag letat efter bakformar med "droppkant". Eller vad man nu kallar det. Bakform med löstagbar botten som är lite större än själva kantringen. Ungefär så. Det har hänt mer än en gång att mina gamla formar läckt i ugnen för att kantdelen fästes utanpå bottendelen.
 
Häromdagen sprang jag på formar med kant på Lidl.
 
 
 
 
Vilken lycka!
Jag slog till direkt. Att de kostade en femtiolapp var tyckte jag var rena fyndet.
 
 
 
 
 
Ser ni kanten?
Och ser ni vilka festliga färger? 
 

 
 
 
Bara för jag är så nöjd visar jag kanten igen.
 

 
 
Den som var riktigt uppmärksam såg på den nästöversta bilden att det låg nåt i en av formarna.
 

 
 
Ett urgulligt dekorationsset! 30 kronor gick det på.
 

 
 
Loppan har länge velat dekorera cup cakes så nästa gång hon blir sugen är jag redo.
 

 
 
Nu är jag också sugen på att dekorera cup cakes!
 

 
 
Ja, ni ser väl vad det står på tavlan där på väggen? Eat dessert first. Så mycket lättare nu med fina och städvänliga bakformar.
 
 
(Dagens osponsrade tips.)
 
 

Inga kommentarer: