lördag 3 oktober 2015

Bitterljuvt årstidsskifte

 
Det är nåt visst med årstidsväxlingar. Bitterljuvt liksom. Jag sörjer det som är slut samtidigt som jag välkomnar det som kommer. Som varje år i juletid, eller snarare efter juletid, när jag på samma gång sörjer den gångna julen (läs:julpyntet) och tycker det är skönt att bli av med den.
 
Idag har jag sörjt litegrann att jag plockat undan de allra somrigaste skorna. De har åkt på vinterförvaring på vinden. Lite sorgligt, tycker jag.
 
 
(bild från pinterest.com)
 
Men å andra sidan så gläds jag åt att återse höst- och vinterskorna som nu kommit fram från sin sommarförvaring på vinden.  
 
(bild från pinterest.com)

Jag tror vi väntar nån helg till med att plocka undan sommarmöblerna i trädgården...


 
 
Och ja, jag erkänner att denna tanke slog mig när jag höll på som värst att sortera bort och sortera fram...
 
 



Inga kommentarer: