måndag 5 oktober 2015

Barnbokstips

 
I fredags när jag hämtade Loppan på skolan fann jag henne så här.
 
 
 
 
Sittandes med bok i famnen på skolgården. Högläsandes för en kompis.
 
Underbart! Jag som alltid älskat läsa blir varm om hjärtat när barnen läser. Frivilligt.
 
 
Vad var det hon läste?
 
 
 

 
 
Den här. Sommaren med Sigge av Lin Hallberg och Margareta Nordqvist. Boken som låg i en av födelsedagspaketen. Tillsammans med hästarna på bilden.
 
 
 
 
Och tänk vilken tur att hennes älvdockor passade perfekt i storlek till hästarna.
 


 
 
Böcker, hästar och älvor. Det är grejor det. Enligt Loppan.
 

 
 
Och jag tipsar om bokserien. Det finns en hel drös böcker om hästen Sigge.

 
 
 
 
Och nu står de här på Loppans önskelista till jul.
 
 


 
 
Och fram tills dess leker Loppan hästäventyr med sina hästar. Kanske inspirerat av Siggeboken?
Fast kolla in den stora hästen på bilden. Den får mig att tänka på en helt annan bokserie... Om en katt som heter Pelle.
 
 
 

Inga kommentarer: