torsdag 28 maj 2015

Shanghai del 9 - Underhållning


Visst är det mysigt att bädda ner sig i en stor skön hotellsäng och sätta igång TVn och varva ner efter en lång dag på främmande mark? Och hur många mer än jag sätter igång TVn det första ni gör när ni checkat in på ett hotellrum?

Men. TV-utbudet på mitt hotellrum i Shanghai var väl inte helt översvallande.

Jag surfade snabbt igenom ett fyrtiotal kanaler och fann det här:













Idel kinesiskt producerat, kinesiskt talande och kinesiskt textat.

Men så hittade jag HBO. Och vad visades där? Varje kväll när jag bäddade ner mig i sängen och satte igång TVn visades Game of Thrones. Jag har förstått att mång gillar just den serien, men tack, nej tack, inget för mig.

Man somnar rätt gott till kinesisk TV-underhållaning...
Man kan ju alltid roa sig att kolla på kroppsspråk och miner och försöka hitta på egen story.


Inga kommentarer: