lördag 23 maj 2015

Getingsäkrad sommar

 
Getingar är en av få nackdelar med sommaren. Varje sommar är jag nojig över dem när vi äter ute. Eller dricker, rättare sagt. Min fasa är att få en geting i glaset, eller läskburken, och inte upptäcka den förrän det är för sent. Har hört alldeles för många skräckversioner av getingstuckna halsar.
 
Så jag är tacksam över att butikerna just nu svämmar över med piffiga och praktiska glas och muggar med lock och sugrör. Häromdagen slog jag till på ett sånt här set:
 
 
 
 
Sex små flaskor med lock och sugrör för en hundring på Lagerhouse.
 

 
 
Som hittat!
 

 
 
Ingen plats för överraskande getingar i drickan där inte.
 

 
 
Och inte skadar det att de är ganska piffiga också, tycker jag.
 

 
 
Dagens osponsrade shoppingtips.
Gillar man funktionen men inte utseendet så finns det massor av andra varianter i butikerna, men dessa föll som sagt jag för.
 
 

Inga kommentarer: