söndag 7 december 2014

Tankar i juletid



Planerar kommande vecka/or och konstaterar att jag är så himla tacksam över att jag har ett jobb, som tillåter flexibilitet, trots att jag har arbetsplatsen många mil hemifrån. Eller det är kanske tack vare just pendlingsavståndet som jag har ett jobb som tillåter flexibilitet..

I vilket fall som helst så konstaterar jag att det är väääääldigt många aktiviteter framöver. Både på dagtid och kvällstid. Jag har tappat räkningen på hur många luciatåg Loppan ska gå i. Och föreställningar hon ska uppträda i. Och julfester hon ska deltaga i.

Jättejättekul så klart, men himmel så mycket tid det tar. Inte bara att deltaga,  utan även att planera, förbereda, skjutsa, deltaga och inte minst... att komma ihåg! 

Jag ska komma ihåg att skicka med kläder för alla genrep också. 

Jisses.

Som sagt, tur att jag har ett flexibelt arbete.


Men nästa år ska jag börja julpynta i början av november. Så jag slipper göra det mitt bland alla andra aktiviteter.





Inga kommentarer: