söndag 7 december 2014

Julladdar



Inte riktigt fattat ännu är vi är en hel vecka in i julmånaden.
Jag hinner, som sagt, och som vanligt, inte riktigt med.

Men igår kom vi lite mer ikapp. Loppan bakade pepparkakor med mormor och maken och jag tog en heldag och sprang på stan och fixade julklappar. Eller sprang och sprang. Vi strosade. Och fikade. Och besökte en massa butiker som vi i vanliga fall aldrig hinner besöka. Och vi köpte julklappar. Och vi hann till och med in en sväng på biblioteket och kopplade av en stund i deras tidningsavdelning.
Jag passade på att ladda jul med en massa inredningstidningar.

Och det där julbordet som jag inte hann med för att det låt för långt bort, det fick jag kompensation för. Jag fick fixa julbord själv och då valde jag julbord my way. 
Det blev ett asiatiskt bord. Åhhhhh så gott.
Fast jag undrar om jordgubbspajen som serverades på efterrättsbuffén var  särskilt asiatisk. Eller julig. Men god var den!

Jag är fortfarande mätt.


Och aningens aningens lite mer laddad för jul.


(bilder från pinterest.com)



Inga kommentarer: