fredag 19 december 2014

2014. Året vi klädde granen två gånger.

Jag berättade häromdagen att jag fick ett ryck och ville plötsligt ha nytt julgranspynt.
Efter många år med samma kulor kände jag plötsligt att det kunde vara befogat att prova nåt nytt.

Ja jisses. Jag och mina vilda idéer.
Istället för rödvitrandiga kulor ville jag ha nåt i stil med understa bilden här.
Lite mindre färgglatt.

Hade inte tid att fara iväg för att leta efter kulor, men på närmaste Nettobutik hittade jag nåt som tilltalade mig.

Silvriga stjärnor. Matta och blanka. Och silvriga kulor. Matta och blanka.




Men så hade jag ju lovat Loppan att hon för en gångs skull skulle få vara med och klä granen... 
Jag brukar göra det på kvällen när barnen sover med motiveringen att jag vill se tindrande barnaögon när de kommer ner i vardagsrummet på morgonen och ser granen klädd och tänd.
Fast det är nog bara en dålig ursäkt för att jag vill bestämma själv hur granen ska vara klädd...




Men har man lovat så har man.
Och ser ni?

Vaddå röda kulor?!
Jag skulle ju ha silvrigt pynt?




Hrm...
Fint. Men...




Nä! Gör om och gör rätt!

Vi plockade bort alla röda kulor och började om.




Och kompromissade.




Istället för röda kulor blev det röda band i de silvriga kulorna.
Och små träjulfigurer och tomtar, som Loppan bara älskar.
Och något randigt behöll vi. De fina polkagriskäpparna av glas.




Loppan var nöjd. Och väldigt julmatchad i sin rödvitrandiga/prickiga pyjamas.




Tadaaa!!! Julgranen a la 2014.
Som bytte kläder två gånger. 




Och Loppan var nöjd. Men vad annat kan hon vara, med en gran full med diskokulor och glitter?



Inga kommentarer: