fredag 21 november 2014

The final countdown




Jisses, insåg precis att det snart är dags att börja räkna ner mot julen på allvar.
Har som vanligt följt julen i flera veckor redan i bloggvärlden och på instagram, men insåg precis att nu är det ju faktiskt snart dags. På riktigt. Att börja se fram emot julen och räkna ner.

Fast det har i och för sig barnen gjort länge...




Varje år är det likadant.
Jag inspireras av alla fina paketkalendrar och vacklar mellan att "jag kanske skulle..." och "nej, minsann, 48 smågrejor?? Aldrig!" 




Men det finns ju så många käcka idéer...




Men 48 paket med smågrejor??
Inte jättebilligt, men i och för sig så kan man ju sprida ut kostnaden över elva månader så känns det inte av. Men det är inte kostnaden som hindrar mig mest.




Det är nog att jag har svårt att komma på 48 olika grejor att slå in i paket...




Och vad för slags smågrejor kan barnen behöva som de inte redan har..? 
Smågrejor har vi en masse av.
Åtminstone Loppan... 
Småfigurer, legobitar, smådockor, Barbieaccessoarer, suddisar, hårspännen...




Nej, vi har så det räcker!




Men så läste jag nåt käckt nånstans i bloggvärlden.

Nån som fortfarande använder en paketkalender, men inte till 24 smågrejor, utan till aktiviteter.
Som t ex  att det stod "idag bakar vi pepparkakor!" i ett paket. Eller "idag går vi på bio!". Eller "idag åker vi skridskor!". 




Visst var det käckt?




Så kanske jag knåpar ihop nåt sånt.
Jag har ju en hel vecka på mig...

Jisses.
Jag måste ju i så fall inte bara hitta på aktiviteterna, jag måste även välja vilken sorts kalender jag ska göra. 


(Alla inspirationsbilderna kommer från pinterest.com)



2 kommentarer:

Anonym sa...

Pusselkalender = syskongemenskap :-) /M

smile sa...

Bra tips men det kräver förarbete som det varken finns tid eller tålamod till. Tyvärr. Men om vi börjar efter jul så kanske den är klar till nästa jul. :-D