lördag 1 november 2014

Halloweenutflykt

Vad gör en tågpendlare en ledig dag tillsammans med familjen?
Inte åker hen väl tåg? Jo faktiskt, det gjorde vi igår. Igen.

Alla var lediga, det var höstlovsfredag och Skånetrafiken erbjöd sina pendlare kostnadsfritt resesällskap. Det vill säga, jag fick ta med en vuxen och tre barn gratis. Jag nöjde mig med att ta med en make och två barn. För gratis är ju alltid gott. Och slipper man köra bil så är det alltid ett plus.

Alltså.

Vi packade köttbullsmackor i väskan och gav oss iväg.




Och någon kunde så klart inte ge sig iväg på utflykt utan en bräda att ha under fötterna.

Och vad den andra smusslat ner i sin handväska upptäckte vi först när vi satt på tåget.




Papper och penna!




Och när det inte ritades och så tränades det på alfabetet.




Och vad gör väl det att några bokstäver hamnade i fel ordning...




Och det var nog blocket och pennan som gjorde att köttbullsmackorna inte plockades fram redan på tåget, utan först när vi klivit av tåget och stannat vid första - och bästa - lekplats. 




En favorit vi besökt många gånger.












Käckt sällskap på lekplatsen.








Apropå sällskap. 
Så fort sonen har brädan med sig flockas smågrabbar runt honom och vill prata skateboard och titta på när han gör trixs med brädan.




"Min storebror åker också".




"När jag blir stor ska jag också ha en sån bräda"

Typ. 




En fin park.




Men där kan man ju inte stanna hela dagen.
Sonen hade siktet inställt på en riktig skejtpark i närheten 




och Loppan var mer inställd på shopping.






Och att utnyttja vartenda tillfälle till att plocka fram papper och penna.
I provrummet på HM, på fiket och på tåget hem. För att nämna några.
Hon vandrade även runt på stan med block och penna i högsta hugg som värsta reportern på språng.




Med en bild på sonens inköp av halloweenmask önskar jag en fortsatt trevlig allhelgonahelg.

And just for the record. 15 grader varmt. Ungefär. Siste oktober.


Inga kommentarer: