söndag 8 december 2013

Andra advent



Jisses, så är vi halvvägs och dessutom på väg in i Luciaveckan. 
Jag hinner inte med!

Men något försenat fick vi idag upp det adventspynt som skulle varit uppe redan förra helgen. Som om det egentligen spelar nån roll, men man vill ju.  Att det ska vara som man vill. Och som man planerat.




Jag hade velat polera mina fina loppisfynd idag, men det hanns inte med. Men jag hann i alla fall med att få upp grejorna ur jullådan. Bara en sån sak. 





Och apropå planering så är den här mappen ett måste i juletid. Min planeringsmapp som sonen dekorerade så fint till mig för nåt år sen. Och som Loppan fortsatte dekorera förra året. Den använder jag till recept, önskelistor, planeringslistor, handlelistor och allt sånt som man måste hålla koll på. Framför allt i juletid. Och till kvitton på julklappar! Ifall nån måste byta. 

Men faktiskt, jag är ganska stolt över att vi hann med tre rejäla turer i pulkabacken i helgen. Innan snön försvann lika fort som den kom...


Inga kommentarer: