tisdag 10 december 2013

10 december!

(eget kollage med bilder från pinterest.com)

Hur går det med julklapparna? Jag brukar börja tidigt, typ i oktober - jo faktiskt - och så även i år. Men det har väl hänt att jag glömt bort var jag gömt de där julklapparna jag köpt tidigt...

Att slå in julklappar är kul. Sök på Wrapping på pinterest.com om ni har idétorka. Jisses, som vanligt är det endast fantasin som sätter gränser.





Jag är svag för randigt. Och i juletid speciellt rödvitrandigt. Det där tunna randiga snöret gillar jag. Och så fint att piffa med en kvist av något slag. Här ser det ut att vara lingonris eller buxbom. Och nån kotte. Fint med rutigt band på randigt papper.




Det här var lite roligt. Annorlunda. Att sätta foton som julklappsetiketter. Himla käckt.




Här ser det ut som att man använt riktigt gamla foton. Man kan ju kopiera om man är rädd om originalbilderna. 




Här har vi det där tunna randiga snöret igen. Nu i svartvitt. Enkelt och fint.




Apropå enkelt och fint. 
Och kanske inte alls juligt, om man är traditionalist och vill ha rött och tomtar.


Lustigt det där med julklappspapper. Eller presentpapper. När man är riktigt liten så är ibland papperet mer intressant än själva innehållet. Det är kul att prassla med papperet och trassla in sig i fina snören. Och när man är som jag - fast det beror nog inte på ålder - så tycker man precis lika mycket om omslaget som innehållet. 


Här har jag samlat fler tips. 





Inga kommentarer: