lördag 19 oktober 2013

Plötsligt händer det...

Sponsrade sonens fotbollsklubb med att ta lotter i ett konstlotteri och efter träningen i eftermiddags var det dragning. Vågar jag säga att det var tur att vi inte vann för jag har ingen aning om var vi skulle hänga konstverket om vi vunnit...

Men snacka om tur. Bredvid oss stod en pappa som hade siktet inställt på förstapriset. Som naturligtvis var störst och hade högst värde. Och faktiskt var snyggast, om ni frågar mig. Men vilka är oddsen att den som väljer förstapriset INTE väljer högsta vinsten utan en helt annan tavla? Ja, frågar ni mig så är det inget konstigt alls (haha) för jag är känd för att göra just det, att inte välja störst och högsta värde - såvida jag inte tycker den är finast - utan väljer med hjärtat. Men just idag hade den där pappan som stod bredvid mig väldig tur. Nästan så han borde köpa en trisslott eller nåt på vägen hem från konstlotteridragningen. För han vann andrapriset! Och den tavla om egentligen var förstapris hängde kvar och det var bara för honom att håva in sin önskade vinst!

Ja. Så kan det gå. Plötsligt händer det. Men inte oss. Den här gången. Thank God...


Inga kommentarer: