tisdag 29 oktober 2013

Det sa visst inte bara klick

(bild lånad av lekmer.se)

Visst är det smidigt att sitta framför datorn och klicka iväg en beställning? Att slippa ge sig iväg till butik och handla? Framför allt om man inte hittar en butik i sin närmaste omgivning som säljer det man vill ha?

Loppan önskade sig en Barbiehäst när hon fyllde år. Vi hittade inte den i nån butik så vi beställde den på nätet. Vilken väntan tills paketet äntligen kom! Varje dag sprang hon till brevlådan och frågade oss när hästen skulle komma. Så kom den äntligen. Och vi öppnade paketet tillsammans med en ivrig sexåring med tindrande ögon. För att några sekunder senare se besvikelsen i samma ögon. Leksaken var trasig!

Visst. Det är smidigt att shoppa på nätet, men inte när man ska reklamera. Nu ligger hästen här på bordet och Loppan får inte leka med den. Och på nätet ligger vår reklamation (för det finns inget telefonnummer att reklamera på, så man får vänta på mailsvar. Och vårt första mailsvar var att vi skulle anmäla reklamationen till en annan mailadress).

Så nu väntar hon igen. När får jag leka med hästen?! Och vi kan inte svara för vi har inte fått svar från nätbutiken än.

Jag hoppas att hon kommer leka mer (ha ha, pun intended) med hästen när den väl funkar. Men jag är inte säker på att vi kommer att beställa fler leksaker från samma butik...

Och gissa vad? Häromdagen såg jag samma häst säljas i en matbutik nära oss. Ridå.


Inga kommentarer: