söndag 20 januari 2013

Sköna soliga söndag

Å så ljuvligt att vakna till en solig söndag med snö! Kul för tjejerna i familjen som inte hade nåt inplanerat. Mindre kul för killarna som hade fotbollscup från sju på morgonen inplanerad. Så medan killarna höll sig inomhus så passade tjejerna på att ta, inte bara en, utan två turer i pulkabacken. Man måste ju som sagt passa på medan vi har snö. Vi är ju inte bortskämda med det precis.


Tjohooo, se upp i backen! Här kommer en mamma farandes. Iklädd makens överdragsbyxor.


Och här är en dotter på väg upp i backen.


Med en bräda som är nästan lika stor som henne själv.


Alldeles perfekt att surfa på magen på.


Men hur kul det än är att åka pulka med sin mamma så är det nog ännu roligare att göra det med en kompis. Så vi gick hem efter några åk, ringde en kompis och medan vi väntade passade jag på att parkera mig här. I solen på entrésidan. Sittandes på en tjock filt, iklädd överdragsbyxor, dunjacka, mössa och vantar var det precis så ljuvligt som man kan föreställa sig.


Nästan lika ljuvligt som det är att sitta just här en solig sommarmorgon och äta frukost. Nästan.


Så när kompisen kom gick vi upp i backen igen. Ner för backen på magen for dottern


och hennes kompis.


Hur kul som helst. Men hur sugen jag än var så avstod jag. Man har ju lite värdighet kvar. Fast det glömde jag en stund senare när vi låtsades åka konståkning nedanför skidbacken. Dottern, hennes kompis och jag.

Och killarna då? Jodå, de hade haft det bra de också. I idrottshallen. Första matchen slutade 11-0, sonen gjorde mål och kom hem med ännu en medalj till samlingen.

1 kommentar:

Jennica... sa...

Äsch, strunt i värdigheten och släng dig ut i backen! Det var bra att du passade på att åka lite konståkning tycker jag! :)
Kram!