söndag 23 maj 2010

Trädgårdskarameller II


Även om jag tröttnade på mina rosa blommor i slutet av förra sommaren, så kan jag inte låta bli. Nu är det rosa i trädgården igen!


Det blev barnhörnet i trädgården som fick rosa blomsterprakt. Gissa om det var poppis.

Jag är så glad att de två uppstammade växterna (ingen aning vad de heter) klarade vintern. De fick sällskap av en ny rosa kamrat.

Å här är växten som ska fylla "hålet" i trädgården. Vit Smultronschersmin. Ser inte mycket ut för världen nu, men jag har förhoppning om vit blomning och smultrondoft nästa sommar. När man har trädgård måste man ha tålamod.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint...rosa är en riktigt härlig sommarfärg och jag förstår att lillan i familjen formligen bor i sin barnhörna nu?
Smultronschersminen kommer säkerligen bli super fin sen när den växt till sig.
Vad har ni för häck eller är det klätterväxter?
Kram Milla

Cajsa sa...

Fantastiskt fint. Längtar tills vi kommer hem från Turkiet, då ska jag också planta! Kram Cajsa.

s.m.i.l.e sa...

Ingen aning vad det är för häck. Den är inte vintergrön i alla fall. Men det som syns här på bilden är ett plank med murgröna. Det tog tid för den att växa till sig, men nu växer den så det knakar.

♥ mamman i huset ♥ sa...

Jag känner redan alla dofterna...

UNDERBART!