lördag 8 maj 2010

Fortsätter trädgårdsdrömma

Medan det regnar, fortsätter jag att drömma trädgårdsdrömmar. Det här uteköket hade passat perfekt i vår trädgård.

Tänk att slippa stå i köket och förbereda potatisen eller pastan, medan resten av familjen är i trädgården...

Fåglarna fortsätter gotta sig på våra gräsfrön - trots att vi lagt ut extra smarrigt fågelgodis till dem. Borde kanske lägga trampsten på de fläckar i gräsmattan som har svårt att ta sig?

Härlig inspiration från Hasselfors Garden.


Läckert växthus. Hasselfors Garden. Fast jag skulle kunna tänka mig det som litet uterum istället. Tänk att få ta en fika där medan regnet smattrar mot rutorna. Javisst ja, det gör det ju nu! Fast jag sitter här inne och tittar ut på en kall, blöt trädgård, där mina afrikanska margueriter håller på att frysa ihjäl.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst blir man inspirerad av deras reklam:) Verkligen en trädgårdsdröm:) Kram Milla