onsdag 3 september 2008

Rätt toalett

Offentliga toaletter brukar inte vara särskilt fräscha och man får oftast vara glad om man hittar en med skötbord. Blev positivt överraskad idag när jag uppsökte toaletten på ett köpcenter i närheten. Blev så glad att jag var tvungen att plocka upp kameran... Kolla fondväggen! Kan man bli annat än på gott humör? Och den tuffa lilla soffan!
Stor och liten toastol och stor och liten vask. Gulligt! Och så vitt, grått och svart. Snyggt! Hemma hos oss har lillan fått en liten tavla att titta på när vi byter blöja. Ett inramat kort som legat i mina gömmor ett bra tag. Kom äntligen på var jag skulle ha det.

1 kommentar:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Snygg toa!

Tapeten med fåglarna valde en kompis dotter till fondvägg för nå't år sedan. Duktigt av föräldrarna att acceptera, eller hur? Jag styr lite mer när det gäller barnrummen... Dumt kanske, men så är det hos oss.

Det dröjde dock bara 2 år tills det blev omtapetserat hos min kompis. Även om man blir glad av tapeten så lär man nog bli liiiiite less av att se den dagligen.

När det gäller offentliga platser blir man förvånad ifall någon har tänkt på oss med barn, SÅ ovanligt är det. När vi går till badhuset här i sta'n blir jag alltid irriterad över att det inte finns en barnstol i omklädningsrummet. Men jag glömmer alltid bort att klaga så det kommer nog aldrig att dyka upp någon heller...

NU ska jag titta på IDOL! Kram!