lördag 6 september 2008

Motionera mera

Vem behöver Friskis&Svettis när man får lika mycket motion hemma? Bära tvätt upp för trappan. Bära tvätt ner för trappan. Bära bebis upp för trappan. Bära bebis ner för trappan. Plocka undan legobitar. Plocka undan småbilar. Krypa in under sängen och locka ut bebis. Krypa in mellan stolsben och locka ut bebis. Och hela tiden ha ögon i nacken och andan i halsen.
UPDATE: Började skriva en Att-göra-lista för att underlätta mitt dåliga minne. Men det tar ju en evighet, eftersom det hela tiden ploppar upp nya saker som ska upp på listan... Suck.

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Precis just idag frågade jag maken om vi har en stegräknare här hemma. Jag har nämligen konstaterat samma sak: Vilken motion man får av detta hemarbete!

Vi har 3 våningar (pyttesmå våningar) i huset varav mellanvåningen inte ens har en toa. Gissa om jag springer? Se'n är det ju det där med minnet som gör att hälften av alla trapprundor beror på att man glömt något.

Ha en härlig lördag! Jag har målat Barbiehus hela morgonen och nu ska vi på 9-årskalas. Kram på dig!

Förresten, jag kanske utmanar dig nå'n helt vanlig dag när det gäller det där med stegräknaren... Har ni en så'n hemma?

♥ mamman i huset ♥ sa...

Undanflykt... :)