lördag 9 augusti 2008

Svartvit shopping och fika med förhinder



Just hemkommen från en liten lördagsutflykt med familjen. Resultaterade i några svart-vita shoppingfynd och ett fikaäventyr. Innan jag berättar om fikaäventyret visar jag fynden jag gjorde på Fabriksbutiken i Höganäs. (Där skulle man lätt kunna göra av med hur mycket pengar som helst...)





Det blev en Ittalaskål och två Ittalaljuslyktor som ska få bo i köket. En prickig anteckningsbok som förmodligen ska få innehålla favoritrecept och åtta kökshanddukar som dock inte ska förbli handdukar. Har en idé för dem, men det visar jag en annan dag (när jag hunnit verkställa idéen).

Men fikaäventyret då? Jo, jag hade varit duktig och förberett fika (smörgåsar, frukt, dricka och kaffe) och vi stannade i ljuva Arild för att ta en picnicfika på medhavd filt. Ut med allt ur bilen. Barn, filt, kylväska osv... Hade precis slagit oss ner på kanonställe med vacker utsikt och sonen fått första mackan i sin hand, när vi konstaterar att det inte går att fika om man inte vill ha sällskap av åttahundra envisa getingar. Snabbt ner med all packning och in i bilen. Med hungrig sexåring och hungrig bebis. Jisses, vilket äventyr! Det fick bli fika i bilen. Minns ni filmen "Vi hade i alla fall tur med vädret" som gick på TV för hundra år sen? Ungefär så kände vi oss.

För att göra en lång historia kort, så blev det till sist fika hemma i köket med fikabröd köpta på närmaste Statoil. Då hade vi först gjort ett försök till i kampen mot getingarna och stannat på en jättemysig uteservering bara för att konstatera att där fanns ännu fler getingar. Jag HATAR GETINGAR!! Grr.... Men jag är jättenöjd med mina fynd. *ler*

2 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Jajamen, pyssla=jätteskoj! Håller på för fullt här med kuddfodral, och har försökt skruva ihop en skohylla från IKEA. Men det går bara inte så innan jag blev helt vansinnig så tog jag mig en bloggpaus. Argh!
Getingar är inte heller kul, vi är ganska förskonade från sådana häruppe. Men mygg och knott däremot...!

♥ mamman i huset ♥ sa...

Jag kan knappt skilja på humlor, bin och getingar... Måste ha varit förskonad.

Fabriksbutiksfynden var mycket fina! Jag har köpt likadana fast i klarglas... Heter det så?

Go'natt!