fredag 19 januari 2024

Lunchpromenad med en massa gubbar

Jobbade hemifrån igår och passade på att ge mig ut på en lunchpromenad i snö och sol. Jag har nämnt det här ett par gånger redan, att vi har snö på mina breddgrader är ovanligt. Att vi har snö så länge som vi haft det hittills är ovanligt. Att det är så många minusgrader som vi haft på sistone är extremt ovanligt. 

 






Extremt ovanligt är också att springa på så här många snögubbar! Inte minst den på översta bilden. Jag minns inte när vi senast hade så mycket snö att det gått att ens göra snögubbar. Att då springa på en gubbe som var längre än mig, var riktigt udda. Magiskt udda. 


1 kommentar:

Matilda sa...

Skoj! Det roliga med snögubbar är att även om de är snarlika i form och färg så kan skaparen ge dem helt olika personligheter