fredag 5 januari 2024

Fredagslista: Nystart II

Fredag, femton minusgrader, snö och glashalt. Här kommer en fredagslista på temat Nystart II





Vilken är din närmaste nya plan för året?

Som alltid: röja, röja, röja. Göra en massa inomhusprojekt så jag kan njuta av utomhusaktiviteter när sol och värme kommer. Jag ska bara komma ur den julbubbla jag fortfarande befinner mig i... Kämpar med en kropp och en själ som bara vill vila och äta onyttigheter... 

Vad är något du vill göra under 2024?

Byta jobb...

Vad vill du göra bättre i år?

Vara mer tolerant. vara mer i nuet, inse att good enough ÄR good enough, lyckas med min digitala detox, dricka mer vatten, äta mindre socker, röra på mig mer... Oj, listan är lång. Men jag får väl tänka good enough är good enough på alla punkterna.

Har julen åkt ner än?

Nope. Jo, tomtarna som smögs fram inför julafton har smugits undan igen. Men granen, som är snustorr står kvar. Ljusstakarna är kvar. Julpynt som inte är rött och jättejuligt är kvar. Jag njuter julbubbla första veckan av januari och jag är aldrig så nära mitt barnjag som är jag under mellandagarna och första veckan i januari. Som liten älskade jag julen efter julafton mest. Det gör jag fortfarande.

Hur brukar januari kännas för dig?

Ungefär så här:

eller:



1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Ja januari kan vara väldigt lång och seg....
Det känns bättre med snö och solsken i alla fall :-)