måndag 27 november 2023

Kreativt fula jultröjor

Minns ni jag berättade för nån vecka sen att jag hade vilda planer inför ett halloweenfirande på jobb? Där jag var nästan nästan säker på att jag skulle klä ut mig till David Sundin, men där det slutade med att jag åkte dit iklädd i mina vanliga jobbkläder men ett par halloweeniga örhängen i öronen och en drös andra halloweenörhängen i fickan? När knappt någon märkte att jag var "utklädd". Fast det gjorde inte så mycket, för ingen i det team jag jobbar med var utklädd. 

Nu är det snart dags igen. Denna gången julfest med dress code. Ugly christmas sweater. 

Jag har så klart fått nya vilda idéer. Istället för att köpa en färdig jultröja, tänker jag att man skulle ju kunna göra en själv. Tänk att pyssla ihop en julrelaterad tröja av loppade julbonader! Eller sy av en julduk! Eller kanske sy ihop en massa julgrytlappar till en tröja! Eller en drös virkade röda små juldukar! 

Jag ser alla varianterna framför mig, men jag kanske bangar ur igen..? 

Nåja, jag kommer i alla fall göra ett försök. I helgen loppisfyndade jag en blå duk med juligt motiv. Jag tänker ge mig på att sy en blus av det. Det får bli en ugly christmas shirt, istället för sweater. 

Får se om det blir nåt av den här gången. Jag kanske återigen nöjer mig med att ha säsongrelaterade örhängen i öronen... 

Fortsättning följer.


Inga kommentarer: