måndag 20 november 2023

For the record

 




Varde ljus! 
Igår fick vi upp julbelysningen i trädgården. 19 november. 
Satte upp det och tänkte väl egentligen inte trycka igång belysningen riktigt än, men man var ju tvungen att testa. Och nu lyser det.


Record... rekord. Eh... tror jag säger det varje år, men rekordet måste väl vara slaget i år? Inte hemma hos oss, men i sociala medier ser jag, och har sett sen några veckor tillbaka, hur det julpyntats och till och med plockats in julgranar. Redan?! 

När jag myser som mest, kommer alla plocka undan sin jul och sociala medier kommer innehålla inlägg om krispig vårlängtan. Den 25 december, typ. 

Så. Grinchen har uttalat sig. 
Trots julbelysning i trädgården. Och trots jag precis haft en helg med julfeeling deluxe, eftersom vi råkade hamna på några julmarknader och jag såg ett tv-program som gav uppesittarvibbar. Men mer om det i annat inlägg. 


1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Det är redan några hus på vår gata som har tänt i trädgården :-) Jag följer nog efter innan veckan är slut...