fredag 10 mars 2023

Fredagslista - Fem en fredag: Fem!


Vi kör väl en fredagslista. Fem på en fredag på tema 5. 

1. Minns du hur du firade din 5-årsdag?

Nope, absolut inget minne av. Tyvärr har jag inte lyckats hitta några foton därifrån heller, så det kan inte hjälpa mitt minne.  Men min 10-årsdag minns jag! Och jag har hittat ett foto. Jag fick en röd necessär med blå kant och en bikini. På fotot där jag lätt generad poserar bredvid mitt presentbord (ja, jag är född på artonhundratalet när man gjorde sånt! haha) står jag iklädd en vit topp och en småblommig blå kjol. Minns hur obekväm jag var i toppen för den satt lite för tajt för min tioåriga smak... Pinsamt ju.

2. Vilka fem saker från barndomen har du i förråd/källare?

En docka, en nalle, en drös Astrid Lindgrenböcker, mina älskade Lotta-böcker och servisen som jag åt alla mina julaftonsmiddagar på. Säkert andra middagar också, men den är speciellt förknippad med jul för mig. Även om det inte är en julservis. Tyvärr använder jag aldrig den för jag tror inte den klarar att köras i diskmaskinen. 

3. Hur firade du din födelsedag för fem år sen?

Var tvungen att bläddra tillbaka i bloggen, men jag hade faktiskt inte skrivit nåt om det. Minns tyvärr inte. Kanske för att jag året dessförinnan firade med dunder och brak... Bläddra ner lite HÄR så hittar du bilder.

4. Vilka fem kända personer skulle du bjuda på ditt nästa kalas?

Johan Glans skulle underhålla oss och jag skulle skratta åt hans skämt tillsammans med Farah Abadi samtidigt som jag (och kanske även hon?) generat skulle sitta och snegla på de tre andra gästerna. Pedro Pascal, som skulle sitta och vara snygg och undra varför i hela fridens namn han var bjuden på kalaset och vem de tre bräkande skåningarna var. På hans ena sida skulle Colin Firth sitta och göra samma sak och på andra George Clooney, också han snygg och förundrad.

5. Har du just nu fler än fem saker på din önskelista?

Nope. Jag har fyra saker på min önskelista. En lampa, salladsbestick, tårtbestick och ett ministrykjärn. Eller nej, jag har ju fem saker på min önskelista! Den femte får vara att gästerna jag nämnt ovan kommer på mitt kalas! 





1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Härligt gäng! Ja, Farah får springa på många kalas framöver! :-) ...och du bjöd in lite ögongodis där också ser jag :-) De får ta med sig en present var. Ha en skön helg!