söndag 12 mars 2023

"Nästa gång betalar vi nån för att göra det!"

 

sa jag visst för sju år sen när vi precis målat färdigt vår trappa själv. Men det hade jag visst glömt bort. Tills igår då jag drog första penseldraget på trappan. Jisses, vilket jobb... Det var så jag ångrade mig nästan direkt. 



Före


Men jag gör det lite annorlunda nu än då för sju år sen. Vill minnas att jag målade hela trappan i ett svep den gången. Två eller tre gånger. Det var en sommarvecka. Barnen var hos farmor och farfar och maken och jag jobbade. Klockan fem på morgonen ringde väckarklockan och jag steg upp och målade nån timme innan jag gick till jobb. Direkt när jag kom hem från jobb fortsatte jag. Så fortsatte jag en hel vecka.

Den här gången styckar jag elefanten i bitar. Sidostyckena målar jag tre lager och trappstegen kommer jag måla vartannat steg tre gånger och sen resterande tre gånger. Än så länge känns det ok. 

Men färgen! Vilket lyft! Jag är supernöjd. Trappan var lätt gulnad vit och nu målar jag den ljusgrå. Superfint!


2 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Vad fint! Ljusgrått verkar bli perfekt.

Matilda sa...

Vilket kämpajobb! Smart att ta vartannat steg, så att ni kan använda ovanvåningen :)