onsdag 8 mars 2023

Vilken mugg väljer jag till kaffet


Läste ett inlägg hos Krickelin om hennes favoritkaffemuggar. Jag kunde så klart inte låta bli att rota fram min egen samling. Eller delar av den... Erkänner att det kanske finns några muggar till i mina skåp. Men jag orkade inte släpa fram alla. 




Eller så var det så att dessa gjorde sig bäst på bild...? Hrm. 


Längst bak i bilden finns den klassiska Rörstrandsservisen Swedish Grace. Jag har fyra ljusblå, fyra ljusgröna och fyra rosa. Av någon anledning väljer jag aldrig en grön. Blå eller rosa är mina favoriter. De randiga muggarna använder jag bara om vi är många som ska dricka. Tar sällan en av de randiga muggarna om det bara är jag som ska dricka kaffe. S-muggen använder jag typ aldrig. Vet inte varför. Den försvinner nog i samlingen... Eller så är det för att muggen längst fram är min absoluta favorit. Älskar den. Syns kanske inte riktigt på bilden, men det står "No, YOU grow up!" på den och familjen tycker den är klockren för mig. Undrar varför...

1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Underbar mugg, den med texten!