onsdag 10 augusti 2022

Galetter, crepes, närgångna katter och tacksamma blommor

 

Mitt i jobbvardagen kommer här ett skånskt utflyktstips. Skånskt men franskt. Franskt på skånska. Typ. 







Ett creperie in the middle of nowhere. Eller förlåt, i Vollsjö


Åk dit hungrig, för det är stora och mättande portioner. Och är du hungrig kan du med fördel ge dig på både galette och crepe, för det är svårt att välja bort. Suuuupergott! 






Förresten vad är det med katter egentligen? Jag är ingen kattmänniska. Förlåt alla som läser och som är kattmänniskor och eventuellt blir förnärmade. Jag föredrar hundar. Så är det bara. Men katter. De verkar föredra mig! Har alltid varit så. Jag försöker undvika dem, men nog sjutton dras de till mig. Som katten på creperiets uteservering. Satt så här bredvid mig en lång stund. Stackarn, att han/hon? hen stod ut, för jag gjorde mitt bästa att ignorera den. Förlåt igen. 

Låt oss titta på den lila blomman istället. Ingen aning vad det är för sorts blomma, men jag har en sån i min trädgård och snacka om tacksam blomning! Den har blommat precis hela sommaren. Härligt! 

Mina popcorn däremot, sjunger på sista refrängen. Funderar på att tömma krukorna och plantera en ny laddning. Sommaren är långt ifrån över. 

 

2 kommentarer:

Slr51 sa...

Mitt tips: När du blinkar med ögonen tror katten att du är vänligt inställd till den. När man inte "tycker om" katter så blinkar man ofta & vänder bort huvudet & då tror katten att du gillar den. Mitt knep för att få kontakt med alla katter jag möter är att blinka mycket med ögonen.

smile sa...

Ok... spännande. Tack för tipset! :-)