tisdag 4 maj 2021

Trädgårdsstatus och konstaterat morgonsolsläge


Hur går det med våra trädgårdsprojekt, undrar ni kanske? Jo tack, det går. Så sakteliga. Eller vissa projekt går som tåget och andra går inte alls. Växthusbygget står stilla. Väntar fortfarande på den reklamerade delen till stommen så vi kan få upp rutorna. Och möblera. Men i helgen fick vi ett ryck och på två dagar lyckades vi (jag är fortfarande lite chockad) riva befintlig pergola (vilket i och för sig var ganska lätt gjort eftersom den, likt lekstugan, var halvrutten) och montera en ny!  Jag har inga bildbevis för det har bara regnat och regnat sen vi blev klara. Men det är jag supertacksam för, eftersom det betyder att vildvinet som vi med mycket möda och stort besvär slingrade ner från gamla pergolan och satte tillbaka i nya, sannolikt får en växtskjuts av välbehövligt regn. 





Men växthuset kan jag visa bildbevis på. Vilket även inkluderar bevis på att det kommer att vara morgonsol däri, alldeles perfekt då jag planerar intaga min frukost därute så fort det är lite mindre dragit därute. Det vill säga så fort rutorna är på plats. Och den HÄR.



Inga kommentarer: