lördag 29 maj 2021

Skojigt och lite scary

 

Av oklar anledning roade sig barnen häromdagen med att googla mina skolkamrater. Inte helt lätt att hitta tjejerna, då jag tror att jag tillhör en generation där de flesta tjejerna tog mannens efternamn när de gifte sig. Men det visade sig att en hel del hade behållit sina flicknamn. Eller så kanske de hade skiljt sig och tagit tillbaka sina flicknamn? De googlade och vi förundrades. Barnen var nog extra snälla den dagen för de tyckte att deras mamma hade åldrats bäst av oss alla. Haha! Men visst var det så att vissa åldrats och vissa såg ut som sina föräldrar! Så som jag mindes deras föräldrar, från tiden vi var små. 





En annan sak som var kul att se var att alla hade gjort spännande karriärval. "Wow, mamma, inga lastbilschaufförer där inte!" utropade Loppan. Varför hon hade funderingar kring lastbilschaufförer har jag ingen aning om. Men vi hittade butikschefer, verksamhetsutvecklare, rektorer, musikproducenter (!) och egna företagare. För att nämna några exempel.


Men det var, eller blev, scary för när barnen tröttnat att googla fortsatte jag och googlade arbetskamrater från tidigare anställningar. Arbetskamrater som jag inte träffat på över 20 år. Och idag, några dagar senare, när jag var i en butik i grannstaden står plötsligt en av de jag googlade framför mig!!! Jag har som sagt inte träffat henne på över 20 år! Vad var sannolikheten att jag skulle springa på henne ett par dagar efter att jag googlat henne?? 


Scary!



Inga kommentarer: