måndag 24 februari 2020

Filmmaraton


(bildkälla pinterest.com)



Minns ni att jag berättade i oktober att jag hade som mål att se alla åtta Harry Potterfilmerna innan februari månad var slut? 


Vi närmar oss slutet av februari. Fem dagar kvar. Hur har det gått, undrar ni? 


I december berättade jag att vi var på bana. När december månad var slut hade vi sett hälften. 4 filmer. Men inte två i november och två i december. Vi klämde nästan allihop under julledigheten. 


Och resterande fyra? Det satt långt inne, det kan jag erkänna. Och jag trodde ärligt inte att jag skulle klara av att ta mig igenom dem. Men ett enormt strykberg igår och jag klämde de två sista filmerna. 







Tjohooo!!! Jag klarade det! 


Vad jag tyckte? Eh... Om jag inte lovat dottern att se dem hade jag nog inte sett färdigt dem... Och be mig inte återberätta handlingen eller förklara vem som är vem, för det har jag fortfarande inte koll på. Men jag har sett dem! (och kanske slumrat mig igenom de flesta...) 



Inga kommentarer: