onsdag 30 oktober 2019

Plan på hur ta sig igenom vintermånaderna


Många tycker att hösten är årets tristaste period och jag har förstått att november kan vara tuff för många. Själv tycker jag hösten är mysig och november är helt ok, eftersom den leder upp till advent och jul. Man vet att man har ljusare tider framför sig och man vet till och med nästan exakt på dagen när det blir ljusare. Alltså till advent. När man tänker adventsljus, det sätts upp ljusslingor i trädgårdar och adventsljusstakar eller stjärnor i fönstren. 



Då tycker jag att januari-februari är värst. Fy tusan. Julen ligger bakom en, man tar undan julbelysningen och det är bara mörkt. Och på mina breddgrader oftast bara grått och trist. Och skulle vi mot förmodan få snö som lyser upp tillvaron kommer den oftast en bit i mars när man bara vill ha vår. Nope, januari, februari, mars, inte mina favoritmånader. 



Men nästa år tror jag att de kommer rusa fram. I alla fall januari-februari. Eller om de inte rusar fram så är det helt ok. För vi har en plan hur bäst inleda mars. Och fira maken som fyller stort.




Tadaammm!! Konstaterade att det var 25 år sen vi senast var där. Hög tid att åka dit igen, eller hur? Och denna gång ta med barnen. För de var ju inte ens på kartan för 25 år sen. Och traditioner är käckt. För det blir väl nästan en tradition. Att maken firade ett kvarts sekel i London och nu kommer fira ett halvt sekel där. Tjohooo!!!






Gissa om vi är pepp! Resa och boende bokat. Och en av aktiviteterna. Jamen, inte kan man väl åka till London utan att åka hit: 






Harry Potter Warner Bros Studios! Om bägge barnen varit stora Harry Potterfantaster så måste vi ju bara ta oss till filmstudion där man spelade in delar av filmerna. Och eftersom det är ett populärt turistmål och man inte kan köpa biljetter på plats, så har vi redan fixat det. Och jag har en uppgift innan vi åker dit. Ta mig igenom alla åtta filmerna... Japp, jag erkänner. Jag är mamma till två fd Harry Potterfantaster och jag har varken läst böckerna eller sett någon av filmerna. Men nu har jag en plan. Två filmer per månad. November, december, januari och februari. Och jag ska tvinga barnen att se den HÄR. För inte kan man väl åka till London utan att ta sig till Notting Hill och Portobello Road? 



Nedräkningen har börjat. Och önskelistorna på vad vi vill hinna med när vi är där.






Har du tips på vad vi absolut inte får missa, så tas de tacksamt emot! 



Inga kommentarer: