måndag 28 oktober 2019

Höstlov och halloween


Höstlov och halloweenvecka. Inte tokigt alls. Men lite tokigt är det allt att det är både halloween och jul i vissa affärer. Riktigt galet att halloweenpyntet står bredvid julpyntet. Och vi är fortfarande bara i oktober. Kommer man vara trött på jul innan det ens är advent? 


Nåja. Det är höstlov och halloween. Och jag är ledig några dagar mellan två jobb. Trevligt. 


Någon efterlyste halloweenpynt här hemma. 






När jag såg den här fina pumpan i mataffären kunde jag inte låta bli. Tänkte först att den skulle få bo utanför huset, men än så länge har den inte kommit ut. 






Den fastnade på matbordet. Tillsammans med en fladdermus som jag tror Loppan gjort på dagis.






Här är en annan fladdermus. Uppblåsbar sådan. Finns just nu för 20 kr på Lidl! Denna har vi haft i några år, sen en av barnens halloweenfester, kan ha varit med dagisgruppen. Eller lågstadieklassen. Nåja, men kul att de fortfarande säljs. Vår har hållit sig bra.






I köket har jag hängt upp två vimplar som matchar färgerna i köket. En med svart vita dödsskallar och en med de sötaste små halloweenfigurer.






Och för en gångs skull har jag faktiskt laddat upp med godis (just nu gömt det för resterande familjen) ifall det skulle knacka på dörren till helgen. Eller när är det egentligen dags att klä ut sig och gå bus-eller-godis-runda? Den 31e är på torsdag. Hrmm... kanske det knackar både på torsdag och till helgen. Hoppas inte familjen hittar godiset och äter upp det innan dess... 








Inga kommentarer: