måndag 11 mars 2019

Fössta tossdann i mass med massipantåtta och muffins på en fredag





När jag jobbade i Älmhult för det stora möbelvaruhuset firade vi allt som gick att fira. Bland annat Smålands nationaldag. Det visste ni inte att det fanns, eller? Den första torsdagen i mars infaller den. Eller rättare, på ren småländska Fössta tossdan i mass. Och firar gör man genom att äta marsipantårta. I Småland kallad massipantåtta. Jag jobbar inte där längre, men Småland ligger mig fortfarande varmt om hjärtat, så naturligtvis firade jag förra veckan. Med massipantåtta. 



Och dan efter var det fredag. Och det ville Loppan fira. Så då satte hon igång ett bak. 






Muffins efter ett recept hon googlat fram.







Jag fick lov att trycka ner lite bär i en muffins. Men bara EN!







Har ni sett så fina de blev! Och goda! 



Jag ska be henne om receptet. 




Inga kommentarer: