söndag 17 september 2017

Underskattad stjärna



Jag brukar säga att jag har jättedålig koll på nutida musik. Sånt som Loppan har stenkoll på. Ni vet, Zara Larsson, Katie Perry, Ed Sheeran och såna. Eller låtarna som sjungs i Idol på TV4. Men det visade sig häromdagen att jag visst har lika dålig koll på musik från "min tid". 



Jag snubblade över Hitlåtens historia på svtplay häromkvällen. Programmet som handlade om Harpo. 








Alltså vilken dålig koll jag har! Visst minns jag Moviestar. Och visst minns jag Harpo. Från anno dazumal när jag nog var nånstans mittemellan dotterns och sonens nuvarande ålder. Men jag hade noll koll på att han var så stor! Jag skäms när jag erkänner att jag trodde att han och den låten var en s.k. one hit wonder. I Sverige. Och inte mer. 



Men ack vad jag hade fel. 



Kolla HÄR (<-- klicka) om du inte heller hade koll, så ser du hur stor han var.




Och klicka --> HÄR om du vill höra låten.








(bildkälla: pinterest.com)




1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Ja! Det var ett ovanligt bra avsnitt tycker jag!