lördag 2 september 2017

Trädgårdslördag - hammockhallon, snigelplockning och spegelprojekt








Imorse var jag så laddad för lite trädgårdsarbete. Jo, faktiskt! Jag har saknat trädgården som försummats sen jag började jobba för några veckor sen. Imorse var jag så redo.








Och jag hann ungefär så här långt när det började regna... Men tackålov var det en snabbt övergående regnskur, så efter en paustripp till godisbutiken - ja det var ju lördag! - kunde jag gå ut igen och fortsätta.







Apropå godis.



Kollade vad jag hittade i hammocken! Eller alldeles bredvid hammocken. En drös alldeles perfekt mogna hallon.








Och massor av omogna hallon.









Hallon är ett lustigt bär. Sött och gott när man äter direkt från busken. Men om jag köper i butik tycker jag de är alldeles för sura.









Någon var snabbt framme och försåg sig.



Men när bären var uppätna fick jag fortsätta trädgårdsarbetet själv. Ogräsrensning, omplantering och snigelplockning. Eller det sistnämnda gjorde inte jag. Hittar jag en snigel ropar jag på maken. Fy tusan för sniglar... 



Under tiden maken tog hand om sniglarna passade jag på fixa ett spegelprojekt. Bilderna kommer i ett eget inlägg. 








Nu håller jag tummarna för fortsatt trädgårdsväder så jag kan ge mig på entrésidan av huset imorgon. Och att jag slipper hitta några sniglar...




1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Så gott med egna hallon! Ha en fin vecka.