söndag 30 oktober 2016

Indisk rekommendation






Tidigare i veckan fick jag i samarbete med Smartson.se och Santa Maria testa två Santa Maria produkter ur deras indiska sortiment. Tikka Masala kryddmix och Naan bröd. Vi älskar indisk mat så det var ingen uppoffring att prova. 






Och jag kunde så klart inte låta bli att nöja mig att göra tillaga en kycklingrätt och bröd. Indiskt är ju så gott att äta lite olika rätter samtidigt. Så i butiken hittade jag Raitamix, som jag älskar. Bara att blanda med yoghurt och hackad slanggurka. 






Eftersom jag hade blomkål och kokosmjölk hemma googlade jag efter ett indiskt recept som innehöll just de ingredienserna. 






Och en himla massa kryddor.






Men i Tikka Masalapåsen fanns alla kryddor redan färdigblandade, så det var bara att tillsätta kycklingfilé och creme fraiche. Och paprika, eftersom jag råkade ha det hemma. 






Jag lagade basmatiris och tillsatte lite gurkmeja för att få en piffig gul färg. 














Kombinationen Tikka Massalakyckling, gult basmatiris, indisk gryta med blomkål och ärter, naan bröd, kall raitasås, sallad och mango chutney var himmelsk. 






Och hela familjen åt med god aptit. Det här kommer jag absolut att laga fler gånger. 



Inga kommentarer: