måndag 10 oktober 2016

Halloweentips


I fredags gick som sagt kalasinbjudningarna ut till Loppans halloweenkalas. Medan hon agerar kalaskoordinator på skolan och håller stenkoll på vem som tackat ja till kalaset, så funderar jag på kalasaktiviteter och mat. 


Naturligtvis vänder jag mig till mitt favoritställe på internet när det gäller att hämta inspiration; pinterest.com


Vi kommer att köra på lagom läskigt halloweenfirande. Loppan är inte mycket för läskigt. Så det får bli lagom läskigt.






Marschmallowspöken på browniekakor. Känns lagom avancerat. Det kanske vi skulle klara av att fixa.






Skelett gjorda på pepparkaksgubbar. 
Hur söta som helst. Känns nästan lättare att göra än marschmallowsspökena. Om man använder färdiga pepparkakor. Att det börjat säljas pepparkakor redan har jag sett, men om de börjat sälja pepparkaksgubbar vet jag inte... Tål att undersökas.








Nyttigt och himla käckt. 






Spindelcookies. Ser enkelt ut, men jag gissar att det kan bli rätt kladdigt att göra.






Käck godispåse! Men det får nästan bli till godis i pappersförpackning för visst är såna där plasthandskar lite mjöliga inuti? Och luktar lite konstigt. Hrmmm... käckt men jag tror att vi skippar idén. 


Jag fortsätter googla inspiration. Hittar jag nåt käckt så lovar jag visa det här. Och jag lovar visa resultatet av det vi till slut bestämmer oss för att göra. 


Här är förresten min pinterestmapp med Halloweeninspiration.





Inga kommentarer: