söndag 29 maj 2016

Tipsar om gott grilltillbehör








Grillad aubergine



Jag är inte jättefan av aubergine, såvida den inte ingår som ingrediens i en grekisk moussaka. Men så hittade jag ett recept som jag bara var tvungen att testa. 



Ni vet, ibland läser man ett recept och man kan inte i sin vildaste fantasi föreställa sig hur det ska smaka. Jag gissar att de flesta kanske hoppar över såna recept, men jag triggas av dem. Låter det konstigt måste jag bara testa.



Och faktiskt, en hel del av mina favoritrecept är faktiskt såna som när jag först läst dem så har de låtit helt omöjliga att föreställa sig slutresultatsmaken. 



Nog svamlat. Klicka på bilden ovan för att komma till receptet.  

Citron och chilimarinerad aubergine som serveras med honung, fetaost och färsk koriander. 






Inga kommentarer: