måndag 30 maj 2016

Kvällsbestyr



Så är klockan strax tio på kvällen och jag pausar en liten stund vid datorn.



Sen jag klev av tåget på perrongen efter jobb tidigare ikväll har jag gjort följande:



Varit på terminsavslutning i Loppans miniorgrupp, sjungit Idas sommarvisa, ätit kokt korv med bröd, avtackat fröknar och småpratat med andra föräldrar, lagat och ätit kvällsmat, handlat frukostvaror, förberett picknickmat till sonen som ska på skolutflykt imorgon, förhört sonen på tre kapitel NO-läxa, sorterat kakburkar som jag ska släpa med på tåget imorgon, eftersom sonen sålt kakor till förmån för en kommande klassresa, mailat skolan och berättat vilka fritidstider Loppan ska ha under sommarlovet , dukat frukostbordet...



Nu ska jag bara förbereda frukostkaffe, tömma diskmaskinen och fylla den igen med den disk som nu står på diskbänken. 
Och ställa klockan på väckning klockan fem imorgon bitti...



Så kom och gick denna kväll... 




Inga kommentarer: