söndag 3 april 2016

Fältspatsfynd


För nån vecka sen gick jag in i en second hand affär jag ofta går förbi i grannstaden, men sällan går in i. Men just den här dagen gick jag in. Utan anledning. Jag bara kollade runt så där slentrianmässigt som man gör ibland när man egentligen inte tänkt handla, man bara strosar runt och kollar. 

Och plötsligt händer det. Där på hyllan bland glasskålar, porslinsfigurer och udda tallrikar ser jag en hög med vita assietter som ser lite bekanta ut. 






Känner ni igen dem?




Rörstrands Swedish Grace. Tillverkade anno dazumal.

Ett helt dussin! Hela! 
En nytillverkad assiett ligger idag på ca 150-180 kr. Jag gav 350 för ett helt dussin!




I kanonfint skick.




Och titta här så fint de matchar och knyter ihop min samling pastellfärgade nytillverkade Swedish Grace-tallrikar! 


Detta kan man kalla loppisfynd, eller hur?


1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Vilket fynd :)