torsdag 21 april 2016

Även jag


(bild via pinterest.com)


Jag brukar inte gnälla över vädret. Jag brukar snarare gnälla över dem som gnäller över vädret. Jag tycker det är så onödig energi att lägga på att reta sig på fel väder. Allt det är för kallt. För varmt. För regnigt. För lite snö. För mycket snö. För man kan ju inte påverka det. Hur mycket man än gnäller. Det är som det är liksom. Det finns inga garantier för önskat väder.

Men faktiskt. 

Nu gnäller till och med jag! Alltså vi är snart inne i slutet av april och det är såååå kallt. Vi hängde undan de allra vintrigaste vinterytterplaggen i helgen, men jag har faktiskt fortfarande vantar på mig när jag står på perrongen på morgonen. Och eftermiddagen. Brrr... 

Jag tittar på bilden ovan från pinterest.com och längtar grymt efter värme. Sol. Och trädgårdsliv. 

Och jag tittar på de här bilderna och längtar efter vårkläder...


Om JAG gnäller över vädret, DÅ är det verkligen fel på vädret.


(bild via pinterest.com)




Inga kommentarer: