lördag 21 november 2015

Sååå mycket bättre


Jag gillar idén med Så mycket bättre. Gillar tanken med hyllningarna och kan inte föreställa mig hur det känns att som artist bli tolkad av en annan artist. Och det av en artist man kanske sett upp till eller som verkar i en helt annan genre. Ibland blir det så klockrent så man får rysningar.
 
Men som publik hemma i soffan blir det ibland - för mig i alla fall - inte lika lyckat om man inte känner igen originallåtarna. Eller kanske inte ens känner till artisten. Det ska rätt mycket till då för att det ska bli underhållning. För mig.
 
 
(googlad bild, bildkälla okänd)
 
Kleerup var en sån artist som jag inte kände till. Men nu sitter jag här halvvägs igenom hans program och blir väldigt nyfiken på att höra mer av hans låtar.
 
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Fick också samma känsla igår med programmet. Kleerup som person är också speciell, jag som alltid gillat annorlunda människor.