lördag 7 november 2015

Förra helgens första bildregn


Tiden rusar och veckorna är intensiva. Känns som en evighet sen vi var iväg på halloween/höstlovsresa men det är ju faktiskt bara en vecka sen. Förra helgen var vi iväg. 




Och som den vardagstågpendlare jag är kunde jag så klart inte låta bli att transportera mig och familjen via tåg även när jag är ledig. Mysigt att ha sällskap uppför den där trappan som jag morgontrött släpar mig uppför varje morgon. 





Men denna gången åkte vi åt motsatt håll mot mina vardagsresor. 
Resan gick mot huvudstaden i ett grannland. 




Och vårt första stopp i staden var givet. 






Ett ställe som just då hade halloweentema.






Men nu var det inte just halloweentemat som lockade oss, utan nåt helt annat. 







Jodå, visst är det nån i familjen som hänger och dinglar här. Och det var inte jag.




Och inte heller den här Loppan. Som förvisso var för kort för just den karusellen men som ratade alla karuseller just den dagen.




Det fanns annat som lockade mer. 




Som sagt, hon var inte på karusellhumör. Inte ens nåt sånt här lockade.




Men att prova lyckan till vinst av nya leksaker, eller godis, lockade desto mer. 




Fiska ankor till exempel.






Vinst hver gang är trevligt.




Men det är det knappast på chokladhjulet...




Men prova lyckan att vinna choklad måste man ju. 






En massa godsaker att vinna. Och faktiskt...




Jag vann!




En burk danska småkakor.





En annan sorts kakor.




Dansk glögg med en skvätt amaretto i halloweentid. 




Sa jag att det var halloweentema?




Svårt att undvika.




Ambitiöst tema, när till och med pariserhjulet är halloweenpimpat. 




Men Tivoli är alltid Tivoli, halloweenpimpat eller ej. Det blev en lyckad heldag. 

Och helgen fortsatte i den danska huvudstaden, men lite mindre halloweenigt. 
Fortsättning följer.


Inga kommentarer: