måndag 13 oktober 2014

Musikminne

Sonen hade en något udda musikläxa idag. 
Han skulle intervjua mig med frågor kring musik.

En av frågorna handlade om ett musikminne från barndomen.

Jag delar med mig även här.

Det handlar om den här låten:




När jag gick på mellanstadiet uppträdde jag varje fredag tillsammans med mina kompisar på Klassens timme. Vi mimade till olika artister. Oftast till Abba. 

Jag är mörkhårig och fick alltid vara Anni-Frid, trots att jag helst ville vara Agneta. 

Minns speciellt en gång när vi skulle mima till Abbalåten "When I kissed the teacher". I videon gick Agneta fram till Magnus Härenstam, som spelade läraren, och pussade honom på kinden. Jag tyckte att det kunde min kompis göra, eftersom hon skulle föreställa Agneta, men det vägrade hon. 

Jag var rätt glad att jag var Anni-Frid, för jag hade nog inte heller velat göra det... 


Inga kommentarer: